הבלוג להורים שרוצים להבין ילדים

הילד שמעסיק אתכם יותר הוא הילד שמרגיש הכי פחות שייך

הילד שמעסיק אתכם יותר הוא הילד שמרגיש הכי פחות שייך.

 

אז איך עוזרים לילד להרגיש שהוא חלק מאיתנו, שהוא לא צריך להילחם כל כך על המקום שלו?

 

* משתפים אותו. בכל מה שהוא יכול לקחת בו חלק. בואו בטוב, בכל גיל ילדים רוצים להשתתף. קחו את זה כעובדה! יש להם רעיונות, יש להם אפשרות לעשות משהו בשביל מישהו. הם חייבים מישהו שילמד אותם לתת.  תנו להם הזדמנות לתת מעצמם ותראו איך הם לוקחים את האפשרות בשתי ידיים ועושים את זה מ-ע-ו-ל-ה!!!!

 

*יוזמים כלפיו יחס ומזמינים אותו לקחת חלק בפעילות הבית ולא רק מגיבים אליו כשהוא עושה משהו לא בסדר. הכי קל לתת יחס שלילי. זה יוצא לכולנו באוטומט. חפשו את המקומות לתת יחס חיובי ושם תבריקו, תככבו, (glow!!!). אתם יכולים. זה רק דורש מכם פוקוס. על הטוב ( גם טוב קטן זה טוב)  ואז תראו מה זה ילד מנצנץ (במובן היהלומי של המילה :))

 

* מעניקים לו מילה טובה על כל דבר טוב שראינו בו, וגם אומרים מילה טובה על כל התמודדות,  התגברות שהוא הצליח להוות אותה. אני בכוונה כותבת "מעניקים" כי זו מתנה. מתנה בונה וחשובה. אל תהיו קמצנים. תנו לו אותה. ספיציפית על איכויות טובות שיש בו. זה מחייב אתכם לראות אותן. זו עבודה. זה משתלם.

 

נותנים לו להרגיש שאיתו ובלעדיו זה *לא אותו דבר ושאנחנו תמיד מעדיפים איתו. אין דבר שגורם לאדם (בכל גיל)  להרגיש יותר רע מההרגשה שלא צריכים אותך.

 

* מבינים שזה שקשה לנו איתו זה בסה"כ אומר שקשה לו ובמקום לרוץ לתקן אותו כדאי ללמוד מה אפשר לעשות כדי ליצור אווירה שמזמנת עבורו אפשרות לשתף פעולה בצורה חיובית ולא בצורה שלילית.

 

*מזכירים לו (וקודם לעצמנו) ברגעים שהכי מעפן לו ושהוא מתנהג בצורה מחורבנת ביותר (סליחה כן?) ,הוא צריך לדעת ולהרגיש שהוא אהוב עלינו. שהוא תמיד אהוב. ההתנהגות שלו לא תמיד. יש הבדל!!!  כי אפשר לתקן כל התנהגות ולשנות אותה באמצעות הבחירות שלנו אבל אותו הוא לא יכול לשנות – הוא זה מה שהוא. זה מכאיב מאד לילדים כשרצים  לתקן אותם.

את ההתנהגות אפשר לשנות,ואיזה מזל שהוא מה שהוא כי יש לו כוחות ויכולת ואנחנו בדיוק פה כדי ללמד אותו שכל יום אפשר לבחור התנהגות אחרת. ובכל מקרה אותו לא צריך לתקן. כי כמו שהוא זה הכי טוב שיש.

 

*מזכירים לעצמנו שהוא בדרך. שיש לו כברת דרך ללכת. ומחפשים בנרות את כל הצעדים הקטנים שהוא הולך בדרך ומתקדם בהם. עליהם מאירים ואותם מוקירים (קודם בלב שלכם ואח"כ מולו).

 

כשהוא ירגיש את כל אלו. הוא יעסיק אתכם פחות. באחריות!

ואז תראו מי זה הילד שלכם בגירסא המעולה ביותר שלו.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

קצת עלי

היי לכם, איזה כיף שבאתם, נעים הכיר!

שמי עדי הרפז. ב-12 השנים האחרונות אני מרצה להורים, מדריכה הורים,
כותבת ומתראיינת תחת כל עץ רענן על ילדים, הורים ומשפחה,
ואפילו יועצת לסטארטאפים בתחומי ההורות והחינוך.

הכל כדי להיות ”שגרירה של ילדים“ בעולמם של המבוגרים. למדתי הדרכת הורים במכון אדלר, ואני בעלת תואר שני M.A בייעוץ משפחתי. אבל המורים הכי טובים שלי הם אלפי ההורים וכל הילדים שפגשתי עד היום– ובמיוחד שלושת הילדים הפרטיים שלי.

נושאים נוספים שיעניינו אותך