הבלוג להורים שרוצים להבין ילדים

שלום כיתה א' – צידה לדרך לילד שלי (ולכל ילד בעצם…)

זהו, אני עולה לכיתה א!
סליחה.
הילד שלי עולה לכיתה א' ואני כמו תמיד עולה יחד איתו לעבר השלב הבא בחייו. ואני מתרגשת, מאד, אז כתבתי מכתב שהוא בעצם צידה לדרך שלו, ובעצם לדרכו של כל ילד שעולה לכיתה א'… 

ילד שלי..

מחר תתחיל כיתה א וההתרגשות באמת בשיאה! אמאל'ה איך כל כך גדלת???
אתחיל בהצהרה, שלא תגיד שלא אמרתי: אני אבכה מחר רק שתדע!!! אז תתכונן !
וזו לא פדיחה! 
אני אבכה בכל תחנה שלך או של האחים שלך בחיים, זה בכי טוב מהתרגשות וזה חוקי ומותר לכל אמא, ואפילו חובה!
אבא גם יבכה הוא רק לא יראה את זה, זה יהיה בלב. הדרך שלו להראות את ההתרגשות תהיה להיות קצת יותר מדי מעורב ולשאול אותך המון שאלות. תקבל את זה בהבנה.
זה רק כי אנחנו אוהבים אותך.
כמה מוזר זה בטח ירגיש לך פתאום להיות באווירה חדשה אחרת וכל כך שונה ממה שחווית עד כה בגן.

זה לא שהגן יותר טוב מבית הספר, אתה יודע, זה פשוט שונה… מתקדמים הלאה בחיים, זה ממש כמו לגדול , לגבוה. 
מקומה גבוהה יותר בבניין רואים את אותם הדברים, רק אחרת!

אתה כבר יודע שבית הספר הוא תחנה חשובה ומשמעותית, שמעת את זה הרבה פעמים  ואוטוטו גם תחווה את זה אבל הכי הכי חשוב לי שתדע שבית הספר לבדו לא יוצר אותך, אתה הוא זה שיוצר את הדרך שלך ואת מי ומה שאתה תהיה בתוכה, הבחירה היא שלך גם בתוך מערכת גדולה, בכל מצב, אתה זה מי שאתה בוחר להיות!  החינוך והאווירה שלנו בבית ומהבית תלווה אותך ותהיה לך לרוח במפרשים תמיד. מעתה ועד עולם. זה מה שבאמת חשוב. תזכור את זה!

אני חושבת על הציפיות שלך… מה אתה חושב שיהיה? איך תרגיש? מה יהיה? אתה בטח חושב על זה, או אולי בגילך הצעיר בעיקר מרגיש את זה…

תרשה לי לומר לך מילה על ציפיות. ציפיות חשובות מאד, הן חלק משמעותי מנקודת הזינוק, תמיד!
ציפיות הן קריאת הכיוון למקום הזה אליו אנחנו שואפים להגיע אבל אני אגלה לך משהו שאולי אתה כבר קצת יודע, ציפיות לא תמיד מתממשות (עם כל הצער שבדבר…),  לפעמים קורים לנו דברים אחרים ממה שציפינו, בהתחלה זה אולי יכול לאכזב או להרגיש מעצבן או מתסכל אבל מהניסיון שלי למדתי שדווקא מה שלא תצפה לו ויגיע בכל זאת יכול להיות הדבר הכי משמעותי וחשוב שיקרה לך בדרך ושממנו תלמד הכי הכי הרבה אז כדאי לך לבוא גמיש ופתוח בראש וגם בלב. אולי תכוון להיות חבר של ילד אחד ובדרך דווקא ילד אחר יגיע , אולי תחשוב שתאהב ללמוד נושא מסוים ותגלה עניין דווקא במשהו אחר. זה החלק הכי הכי יפה בדרך!

אתה תלמד המון אבל לאו דווקא ממחברות וספרים אלא בעיקר על עצמך. וזה הכי חשוב! תזכור את זה!
כשעטפנו את הספרים והמחברות שלך קצת התחשק לי לחזור לנקודת ההתחלה שלי בעצמי, יש בה משהו מסקרן ומעניין ולכן אני מאחלת לך שתצליח ליצור עניין והתחלות חדשות לאורך כל הדרך. זה יוצר עניין ומאפשר לך לבחור בכל פעם שוב, מחדש!
לא מזמן שאלת אותי ”אמא, למה את עדיין לומדת אם כבר סיימת מזמן את בית הספר?” ואני עניתי לך שבבית הספר למדתי מגוון של דברים שאפשרו לי כשגדלתי עוד קצת להבין ואז לבחור במה שבאמת מעניין אותי.
תדע שאפשר לבחור רק מתוך ידע! אז תמלא את עצמך בידע רחב על הכל, על נושאים, תחומי עניין, אנשים ומצבים… תחבר בין תחומים שונים ותחקור את מה שמעניין אותך לעומק.

ואז תבחר.
ותטעה.
זה יעציב אותך שטעית אבל זה בסדר, זה גם חלק מהדרך!  אתה יכול ללמוד מזה! בבקשה תלמד מזה!
אני מאחלת לך טעויות טובות כי זה הכי שווה, ועוד למידה ואז טעויות חדשות.
ככה תוכל לבחור כל יום טוב יותר את מה שמתאים לך.

שתדע שב-6 השנים הראשונות של חייך כבר למדת את כל מה שאתה צריך כדי להצליח!  
למדת ללכת (לצעוד צעדים ראשונים אתה כבר יודע,עשית את זה כבר מזמן, רואה? זה לא שונה בבית הספר)
למדת שגם נופלים…
למדת על היכולות שלך: כשניסית, כשעשית, כשהצליח לך וכשלא הצליח לך.
נולדת מלא מוטיבציה, כל יום רצית להתקדם עוד… ועשית את זה., לבד! לא היינו צריכים ללמד אותך את זה. זה שלך מראש.
אנחנו רק היינו צריכים כמה שפחות להפריע J , אפשרנו לך, לימדנו אותך לבחור, לימדנו אותך לקחת אחריות, בהתחלה רק על מה שקשור אליך אחכ על היתר… לאט לאט! עם המון אהבה וסבלנות וטונות של עידוד! זה כל מה שצריך בשביל להתקדם! כל מה שצריך כבר יש לך בסל, והסל הזה מלא בכל טוב!

אנחנו נהיה תמיד הרוח הגבית שלך ושל האחים שלך לכל דבר שתצטרכו, אתם יודעים את זה ומרגישים את זה, כל אחד בהתאם לגילו ומקומו.

בבקשה תבוא אלינו כשטוב לך, כשמצליח, כשכיף, כשמסקרן ומעניין וממלא אותך ובבקשה תמיד תמיד תבוא גם כשפחות טוב, כשמשעמם (ועוד ישעמם לך לפעמים…), כשלא מצליח (ועוד לא יצליח…) כשמתסכל לך וכשאתה מרגיש קושי , גם הקטן ביותר (כל אלו עוד יהיו…).
תבוא אלינו!  אנחנו לא יותר חכמים ממך, בכלל לא, פשוט צעדנו בדרך הזו קצת לפניך אז יש מצב שהניסיון שלנו יוכל לעזור לך. זה הכל!
יודעת שיהיו פעמים שתבחר להתעלם מהניסיון שלנו לחלוטין וזה יהיה בסדר, יהיו פעמים שלא! זה גם בסדר. בכל מקרה אנחנו איתך!

תדע שלאבא ולי פחות חשובים הציונים, אנחנו יודעים מראש שכל מה שתרצה ותשקיע בו תוכל גם להצליח בו אבל הרבה יותר חשובה בעינינו הדרך והמאמץ שתשקיע… בך! ואנחנו תמיד נהיה המערך תומך הלמידה שלצידך!

עם כל אחד מכם שעולה שלב כל המשפחה שלנו עולה כיתה! וזה מרגש!

אוהבת אותך וגאה בך, מראש! שתהיה לך הצלחה, מבטיחה להכין אחלה של סנדוויצ'ים :)

שלך תמיד,
אמא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

קצת עלי

היי לכם, איזה כיף שבאתם, נעים הכיר!

שמי עדי הרפז. ב-12 השנים האחרונות אני מרצה להורים, מדריכה הורים,
כותבת ומתראיינת תחת כל עץ רענן על ילדים, הורים ומשפחה,
ואפילו יועצת לסטארטאפים בתחומי ההורות והחינוך.

הכל כדי להיות ”שגרירה של ילדים“ בעולמם של המבוגרים. למדתי הדרכת הורים במכון אדלר, ואני בעלת תואר שני M.A בייעוץ משפחתי. אבל המורים הכי טובים שלי הם אלפי ההורים וכל הילדים שפגשתי עד היום– ובמיוחד שלושת הילדים הפרטיים שלי.

נושאים נוספים שיעניינו אותך